tisdag 22 oktober 2013

Tisdag 22 Oktober 2013


I morse var vi på ultraljud i Motala och det var fantastiskt!
Bebis började sparka ordentligt redan i väntrummet och vi fick titta massor på vår lilla som snurrade runt och sparkade omkring och gjorde det svårt för vår barnmorska att göra de undersökningar hon skulle. Men till slut fick barnmorskan alla mått och kunde berätta att allt ser väldigt bra ut. Hennes utlåtande på vår älskling var "en riktig liten busunge". Dessutom fick vi äntligen veta om det är en pojke eller flicka där inne, självklart inte till 100%. Men vi väljer ändå att förlita oss på var barnmorskan berättade för oss och vi är överlyckliga. Det kändes som jag skuttade ut från mottagningen med glädjetårar på kinderna.

Därför skulle det nu vara roligt att ni som inte redan vet gissar om det är en pojke eller flicka. Ni ska få några ledtrådar så får vi se vem som har bäst magkänsla!

Ledtrådar:
Jag mådde extremt illa de första veckorna av graviditeten
Magen är inte helt rund utan är mer lik en vattenmelon i formen
Jag har gått upp i vikt omkring mina höfter
Jag har varit väldigt sugen på sött och citrusfrukter
Jag känner mig mindre snygg än vanligt och har fler humörsvängningar än innan
Innan frös jag alltid om fötter och händer, nu går jag barfota hemma

1 kommentar:

  1. Jag tror att det blir det som farmor har bestämt.

    SvaraRadera