måndag 28 oktober 2013

Måndag 28 Oktober 2013


Nu har jag verkligen landat i den här graviditeten och kan njuta till 100%. Den första trimestern bestod av mycket oro och frågetecken. Vissa dagar kunde jag gå och fundera på om det verkligen fanns något där inne, kroppen förändrades och jag oroade mig över vikt och kläder. Dessutom hade jag ordentligt ont veckorna innan vi åkte på vår bröllopsresa. Men veckan vi var i Spanien blev en vändpunkt, Tobias och jag fick mycket tid för varandra och vi pratade väldigt mycket. Dessutom fick jag tid att vila ordentligt och lära känna min nya kropp. Nu känner jag mig trygg i mig själv, vår lilla flicka har börjat ge sig till känna. Tyvärr har Tobias inte kunnat känna några sparkar än och jag längtar efter att han ska få göra det. Oron för att gå upp i vikt har jag lagt åt sidan, det ska inte få vara en del av det här. Jag äter hälsosamt men unnar mig ibland och har börjat träna på gym flera dagar i veckan igen efter någon månads uppehåll och går en 30 minuters promenad med hunden varje dag. Jag känner mig själv och vet att jag kommer börja träna och röra på mig så fort jag kan efter förlossningen och jag ser verkligen fram emot det. Tobias och jag pratar mycket om att ge varandra utrymme att vara oss själva samtidigt som vi kommer vara trötta, slitna småbarnsföräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar