lördag 28 september 2013

Uppdatering från paradiset

Onsdag
Vi startade dagen med vår första hotellfrukost, den hade verkligen allt! Hela dagen låg vi sen på stranden och solade och badade. På eftermiddagen avslutade vi med några dopp i poolen. Efter att vi vilat och gjort i ordning oss gick vi iväg och åt Tapas till middag, det var så gott. Sen gick vi på modevisning med miss tourism spain i hamnen. Det var mycket seriöst med konferencierer och livemusik.

Torsdag
På morgonen var jag med på vattengympa i havet, sen låg vi vid poolen på dagen. Det var stekande varmt! Tillslut fick vi uppsöka skugga på terassen och vi åt en sen lunch där. På kvällen testade jag fiskspa, det klarade jag fint trots att jag är så kittlig under fötterna. Middagen den här kvällen blev tyvärr en besvikelse, men istället gick vi på en glasspar som hade enorma glassar och allt att välja på mellan himmel och jord.

Fredag
Efter frukost hoppade vi på en buss och åkte till Palma, vilket shoppingmecka! De hade verkligen allt från The body shop, New Yorker, Louis vuitton, Mulberry och vår stora favorit - Disney Store! Precis livsfarligt för blivande föräldrar. Dessutom var staden mycket vacker och det var gatumusikanter överallt som gjorde det så romantiskt. Vi var inne i ett shoppingcenter på sex våningar med säkert 400 kvadrat på varje våning, där stannade vi ett bra tag eftersom de hade aircondition och det var 34 grader i Palma. Vi åt lunch och åkte sen hem till Alcudia igen på eftermiddagen och gick och la oss några timmar. På kvällen gick vi till den finaste restaurangen här, som vi fått rekommenderat av svärmor. Det var det godaste vi ätit! Till förrätt åt vi tapas, bläckfiskringar och räkor och till varmrätt åt vi en oxfilé som bara smälte i munnen. Efter maten tog vi en promenad i hamnen och tittade på alla lyxbåtarna.