torsdag 12 september 2013

Torsdag 12 September 2013


I morse släpade jag mig själv ut från jobbet, äntligen två dagar ledigt. Nu är det bara Lördag och Söndag kvar med 12 timmars arbete, sen går vi på schema igen. Jag hade inte klarat en dag till. Nu kanske man äntligen han få lite överblick över sin vardag igen. När jag kom hem åkte Tobias och jag och handlade tillsammans inför i morgon, då blir det dejtkväll med tre-rätters middag.  Det ska bli så skönt att bara umgås.
Jag blev så frustrerad och arg idag också, självklart gällde det jobbet. Det är knepigt att förklara, men sedan början av året har jag funderat på att söka mig vidare till en annan assistansgrupp eller något sånt. Men för att söka internt på Mjölby kommun krävs en kod. En kod som det har strulat något fruktansvärt med och som jag fortfarande idag inte har fått. Men under tiden har vi löst det så att min chef skickar mig intressanta lediga jobb och nu är det så att jag fastnat för ett som jag planerar att söka. Men tror ni man kan söka utan koden? Jag blev så frustrerad att jag höll på att smälla av. Nu väntar jag på svar på hur jag kan söka ändå. Inte ett skit ska gå smidigt och lätt.

Jag försöker att njuta av den lilla vardag jag faktiskt har hemma, idag blir en dag framför tv:n. Lite söndagskänsla sådär. Måste visa er dessa små bodies som jag köpt till bebis. Vi har bestämt att vi inte ska handla så mycket nu, eftersom vi planerar en resa till Ullared men det är svårt att motstå. Först vägrade Tobias att följa med till Ullared, men han är nu övertalad och ska faktiskt följa med. Det är ju trots allt lika mycket hans bebis och han kommer att tycka om att ha lika mycket att säga till om gällande färger och stil som jag. I December ska vi tillsammans göra i ordning vårt nuvarande kontor till bebis rum, vi är överens om att vi vill ha det neutralt och fräscht men väldigt mysigt. Åh, vad jag längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar