torsdag 19 september 2013

Torsdag 19 September 2013


Igår jobbade jag 08.30-17.00. Kom hem med en sprängande huvudvärk, men den lugnade ner sig efter en kvällspromenad med man och hund. På kvällen tittade vi på film, 3096 dagar. Det var en otroligt bra och hemsk film om kidnappningen av Natascha Kampusch. Idag startade jag dagen på simhallen, sen åkte jag förbi affären och köpte med mig nybakat bröd och åkte hem och åt frukost framför efter tio.

I morgon går vi in i vecka 16, en vecka kvar till femte månaden och det betyder att 50% av graviditeten gått. Första veckorna mådde jag riktigt illa och var ordentligt trött. Men sen har aptiten kommit tillbaka och något illamående har jag inte känt sen vecka 7 någon gång. Den senaste veckan har jag börjat känna av symptom som ont i svanskotan och värk och svaghet i undre delen av magen. Det är antagligen foglossning, så jag håller tummarna för att det inte blir värre. Annars mår jag fantastiskt bra, de dagar jag är ledig och kan röra på mig när jag vill och lägga mig och vila när jag behöver det mår jag fantastiskt. Men att jobba börjar bli allt svårare, jag får ont i rygg, svank och magen. Jag får hemskt huvudvärk och känner mig nedstämd och ledsen. Dessutom känns det inte tryggt vilket gör mig orolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar