tisdag 17 september 2013

Idag blir en bättre dag


Hela dagen igår fick jag sitta i telefon och skicka mail till chefer, it-avdelning, folk på kommunen och administratörer. Det är nämligen så här att för att kunna söka interna tjänster på Mjölby kommun behöver man en inlogg för att bli behörig. I ett halvår har det gått tur efter tur med det här inlogget utan att jag fått tillgång till det och igår fick jag nog. Eftersom jag nu vet att jag kommer bli uppsagd måste jag ju få min rätt att söka nya jobb. Precis hela dagen tog det, men jag lyckades tillslut. Inte med hjälp av de som egentligen borde kunna sköta det här, går inte chefer datakurser? De borde kunna skriva ett mail på rätt sätt. Men nu släpper jag det här, allt för mycket onödig energi har lagts på det.

Tobias var så gullig och drog med mig ut på en långpromenad igår eftermiddag. Tyvärr började det spöregna och vi blev genomblöta, men det var trots det skönt att komma ut och få lite frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar